Obchodní podmínky
I. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
1.
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Dagmar Vašáková
IČ: 22453652
Sídlo: Marie Majerové 1748, 356 01, Sokolov
Kontaktní údaje: Dagmar Vašáková, Marie Majerové 1748, 356 01, Sokolov
E-mail: info@jenrozbalene.cz
Telefon: 777267038
Webová stránka: www.jenrozbalene.cz
(dále jen „prodávající“)
2.
Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.jenrozbalene.cz (dále jen „internetový obchod“).
3. Charakter prodávaného zboží:
Internetový obchod se specializuje na prodej zboží rozbaleného, použitého nebo zboží s poškozeným obalem. Může se jednat o zboží vrácené zákazníkem, zboží z výstav nebo poškozené při přepravě apod.
Každý produkt obsahuje podrobný popis jeho stavu, včetně uvedení případných vad. Kupující je povinen se s těmito informacemi seznámit před uskutečněním objednávky.
4.
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
5.
Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II. INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH
1. Popis zboží
Každé zboží je detailně popsáno, včetně jeho stavu (např. nové, rozbalené, použité, kosmeticky poškozené apod.).
Fotografie u produktů odpovídají konkrétním nabízeným kusům. Pokud je použita ilustrativní fotografie, je to výslovně uvedeno v popisu produktu.
2. Ceny
Ceny zboží jsou uvedeny včetně DPH a všech poplatků.
U zboží označeného jako „rozbalené“, „použité“ nebo „poškozené“ je cena zohledněna vzhledem ke stavu zboží.
3. Dostupnost
Veškeré prezentace zboží v internetovém obchodě jsou informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu.
III. UŽIVATELSKÝ ÚČET
1.
Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“).
V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.
Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat.
Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
3.
Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
4.
Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
5.
Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než jeden kalendářní rok nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
6.
Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
IV. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
1. Informace o zboží a cenách
Veškerá prezentace zboží ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, včetně cen a případných nákladů na vrácení zboží, pokud jej nelze vrátit běžnou poštovní cestou. Ceny jsou uvedeny včetně všech souvisejících poplatků. Prodávající není plátcem DPH. Ceny zůstávají v platnosti po dobu jejich zobrazení ve webovém rozhraní obchodu a nejsou přizpůsobovány konkrétnímu kupujícímu na základě automatizovaného rozhodování.
Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením, dodáním a způsobu doručení zboží. Náklady na dodání platí pouze pro doručení v rámci České republiky. Pokud prodávající nabízí dopravu zdarma, platí tato výhoda pouze při dosažení minimální celkové kupní ceny uvedené ve webovém rozhraní obchodu. Pokud kupující částečně odstoupí od smlouvy a hodnota zbývajícího zboží klesne pod stanovený limit pro dopravu zdarma, nárok na bezplatné doručení zaniká a kupující je povinen uhradit náklady na dopravu.
2. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
Kupující provádí objednávku prostřednictvím internetového obchodu vyplněním objednávkového formuláře, který obsahuje:
- objednávané zboží
- způsob úhrady kupní ceny a způsob doručení,
- informace o nákladech na dodání.
Před odesláním objednávky je kupující povinen zkontrolovat všechny údaje a potvrdit souhlas s obchodními podmínkami. Kupující může před odesláním objednávky opravit případné chyby v zadání. Odesláním objednávky kliknutím na tlačítko "Odeslat objednávku" kupující potvrzuje, že údaje jsou správné.
Prodávající neprodleně potvrdí obdržení objednávky e-mailem, toto potvrzení však není uzavřením kupní smlouvy. Prodávající si vyhrazuje právo požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (např. telefonicky či e-mailem). Kupní smlouva je uzavřena až doručením přijetí objednávky (akceptace) kupujícímu ze strany prodávajícího.
Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy a hradí si náklady na internetové připojení či telefonní hovory sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
V. PLATEBNÍ PODMÍNKY A DODÁNÍ ZBOŽÍ
1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
-
Bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 256384503/0600, vedený u MONETA Money Bank a.s.
-
Bezhotovostně platební kartou
-
Bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány Shoptet Pay
-
Dobírkou v hotovosti při předání zboží
-
V hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru výdejně zásilek dopravce
2. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Něni-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
3. V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 10 dnů od uzavření kupní smlouvy.
4. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
5. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
6. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
7. Způsoby dodání zboží a přehled cen dopravy po ČR:
-
Zboží je doručováno na zákazníkem uvedenou adresu, o odeslání zboží je zákazník informován formou e-mailu.
-
Objednané zboží je zasíláno přepravní společností DPD a PPL, nadrozměrné zásilky (nejdelší strana nad 175 cm) pak GLS.
-
Pokud si zákazník vybere dopravce GLS pro menší zásilky, vyhrazujeme si možnost odeslat zboží jiným z dopravců (DPD, PPL).
-
Cena dopravy: 99 Kč při dodání na adresu, balné neúčtujeme.
-
Při platbě na dobírku je účtován poplatek 59 Kč navíc.
-
Doprava zdarma při objednávce nad 4 000 Kč.
8. Nevyzvednutí zásilky
V případě nevyzvednutí zásilky kupujícím si prodávající vyhrazuje právo navýšit konečnou cenu objednávky o další poštovné při opětovném zaslání objednávky. Při opakovaném nevyzvednutí si prodávající vyhrazuje právo odstoupit od kupní smlouvy.
10. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
11. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v
objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
12. Kupující je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat stav obalu. Pokud je obal poškozený jinak, než bylo uvedeno v popisu produktu, je nutné tuto skutečnost neprodleně nahlásit dopravci. Zboží nabízené v internetovém obchodě má převážně poškozený nebo neoriginální obal. U
produktů označených jako „použité“ nebo „poškozené“ nelze uplatnit reklamaci na vady, které byly výslovně uvedeny v popisu daného produktu.
13. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu kupujícího.
14. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
15. Dodací lhůty
• U každého zboží uvádíme konkrétní údaj o dostupnosti: “Skladem” nebo “Skladem na externím skladu”.
• Pokud je zboží označeno jako “Skladem”, zavazujeme se expedovat zásilku nejpozději do jednoho pracovního dne od přijetí objednávky. Doba doručení však není garantována ani vymahatelná, protože ji může ovlivnit přepravní společnost, kterou nemůžeme ovlivnit.
• Termíny dodání uvedené jako “expedujeme do 24h” tedy vyjadřují naši snahu o co nejrychlejší odeslání, ale nezaručují přesný termín doručení. Garantujeme pouze odeslání zásilky do jednoho pracovního dne po přijetí objednávky, pokud je zboží označeno jako “Skladem”.
• V případě, že kupující objedná zboží označené jako “Skladem”, které však nebude fyzicky dostupné, kontaktuje zákazníka naše zákaznické oddělení s informacemi o dalším postupu.
VI. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.
2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů:
- ode dne převzetí zboží,
- ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí,
- ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
3. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy dle § 1837 občanského zákoníku:
- nelze odstoupit od koupě zboží, pokud bylo zakoupeno jako použité nebo s uvedenou vadou, pokud je důvodem odstoupení právě tato vada,
- poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
- o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
- dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
- v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
4. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
5. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
6. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
7. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
8. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
9. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
10. Kupující je povinen vrátit zboží prodávajícímu ve stejném stavu, v jakém jej převzal, včetně veškerého příslušenství. Zboží se tedy vrací nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné, pokud nebylo zboží výslovně prodáváno jako opotřebené, poškozené či znečištěné. Vzhledem k povaze prodávaného zboží není podmínkou původní obal, pokud jej zboží nemělo již při prodeji. Prodávající je oprávněn jednostranně započíst nárok na náhradu škody vzniklé na zboží proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
11. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
VII. Práva z vadného plnění
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá jiné vady, než které byly uvedeny v popisu produktu. Vzhledem k povaze nabízeného zboží (rozbalené, použité, poškozené) bere kupující na vědomí, že může nést známky předchozího použití, opotřebení nebo mít poškozený či neoriginální obal.
- Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na ty, které byly výslovně uvedeny v popisu produktu, ani na běžné opotřebení odpovídající míře používání daného zboží. Na rozbalené, použité a poškozené zboží je poskytována zkrácená záruka 12 měsíců, pokud není uvedeno jinak.
- V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
• výměnu za nové zboží,
• opravu zboží,
• přiměřenou slevu z kupní ceny,
• odstoupit od smlouvy. - Kupující má právo odstoupit od smlouvy:
• pokud má zboží podstatnou vadu,
• pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
• při větším počtu vad zboží. - Reklamaci lze uplatnit v sídle prodávajícího nebo na jiném místě uvedeném v kontaktech e-shopu. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Prodávající rozhodne o reklamaci do tří pracovních dnů, ve složitějších případech může být lhůta delší s ohledem na odborné posouzení vady. Reklamace musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se strany nedohodnou jinak. V případě marného uplynutí této lhůty má kupující právo na odstoupení od smlouvy. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
- Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
- Volba způsobu reklamace náleží kupujícímu, pokud není v rozporu s povahou vady a možnostmi prodávajícího.
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje reklamační řád prodávajícího.
VIII. DORUČOVÁNÍ
-
Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
-
Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
XI. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
-
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
-
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
-
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
X. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
-
Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
-
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
-
Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
-
Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
-
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
-
Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
-
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
-
Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 10. 2. 2025.